Ez a fajta szexizmus nem csak az óvodában fordul elő. Hány Disney-mese szól hercegnőkről? Azt tanultuk, hogy a nők tehetetlenek, ha baj van, és egy férfinak kell megmentenie őket. Mit tehetünk ez ellen az elterjedt, intézményesített szexizmus ellen, ami egyetlen járható útként nyílik a lányaink előtt? Kate Millett szerint az elnyomás otthon veszi kezdetét, tehát itt kell kezdeni. Ha a gyerek úgy nő fel, hogy az édesanyját a háztartási kötelezettségeit elvégző szülőként látja, azt fogja megtanulni, hogy ez a nő dolga. Mutassuk meg, hogy a nő nem egy csinos házi kedvenc. Mit tanítanak a gyerekjátékok? © Cordelia Fine Kanadában született brit pszichológus megpróbálta megdönteni azt az elméletet, hogy a nők és férfiak eleve másmilyen érdeklődési körrel születnek. 2010-ben kiadott, Delusions of Gender (A nemek tévedése) című könyvében Fine azt írta, hogy a társadalmi és környezeti hatások sokkal nagyobb befolyással vannak az elmére, mint a biológia (már ha az egyáltalán hatással van – még nem dőlt el).
A világból való kiszakadás és a természethez való visszatalálás pillanatait látjuk ezeken a kompozíciókon. A mezítelen női test a maga természetes valójában mutatkozik meg az őzek előtt, akik átveszik a rezgését, és végül az állat is, a női alak is egy meditatív létállapotba kerül a Hallod a csendet? kompozíción, amelyen a két figura a létezés súlyaitól megszabadulva mélázik. Fontos mű a Kiterített nő III. is, amelyen a festékfoltokból kibontakozó figura az őszi avarba burkolózva igyekszik eggyé válni a környezettel. Az izzó levelek mintegy jótékony burokként szolgálnak, azonban színükből a vérre is asszociálhatunk. Így a folt egyszerre jelent puha, védelmező fészket és vértócsát, ami tragikumot von a kompozíció köré. Beljebb lépve Tétényi Gabriella munkái következnek. Ebben a sötét, budoárszerű térben jól érvényesülnek a korábban megkezdett Dolls Factory sorozat újabb darabjai. Előzőleg Tétényi grafikái azokat az abszurd jeleneteket ábrázolták, amelyekben a férfiak műanyag szexbabát választanak kedvesüknek.
Vanessa lehetetlen választással szembesül: hallgasson, hiszen hajdani kamasz énje önként vállalta ezt a kapcsolatot, vagy értékelje újra a múlt eseményeit? Hogyan hagyhatná cserben az első szerelmét, aki alapvető hatást gyakorolt az egész életére? Lehetséges lenne, hogy a férfi, akit tinédzserként szeretett, egyszerűen csak manipulálta őt? De hogyan lehetne ő áldozat, ha semmire sem kényszerítették? Egyáltalán, mi az igazság, és mi történt valójában az iskolában? Egy felnőtt nő is szívesen hallja a másik nem képviselőjétől, hogy különleges, gyönyörű, annyira megbabonázta a másikat, hogy az tehetetlen a vonzerejével szemben, hát még egy tapasztalatlan tinédzser! De ha a lány csak 15 éves, a férfi pedig majdnem háromszor annyi, és kihasználva a tanítványa elszigeteltségét, meg nem értettségét, viszonyt kezd vele, az erkölcsileg és jogilag is elítélendő. Olyan sebeket ejt, amiknek a létezéséről sem képes tudomást venni a tulajdonosuk. Muszáj elhitetnie magával, hogy szerelem volt, mert ha nem az volt, akkor kénytelen a mélyére menni az émelyítően rossz érzést keltő, régi emlékeknek.
2021. augusztus 23. 10:10 Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy nem elég egyszerűen megvásárolni a legszebb mennyezeti lámpát, amit a boltban találunk, hanem szépen és eredményesen be is kell üzemelni ahhoz, hogy valóban gyönyörködhessünk a szépségében és funkcionálisan is élvezhessük. Mi mindenre lesz szükségünk? A gyönyörű mennyezeti lámpán felül fontos, hogy a fúrógép és a csavarhúzó is kéznél legyen. A mai modern fejlesztésű lámpákat már segítség nélkül is be tudjuk kötni otthon. Arra azonban mindig ügyeljünk, hogy előtte - a biztonságot szem előtt tartva - áramtalanítsuk a lakást! A mennyez eti lámpa beszerelésének lépései Először is válasszuk meg gondosan azt a helyet, ahova a lámpát fel szeretnénk szerelni. Mielőtt nekivágnánk a dolognak, mindenképpen próbáljuk oda a kiszemelt pontra a mennyezeti lámpa bázis elemét, amelyet később a plafonra fogunk majd illeszteni. A mennyezeti lámpák nem egyformák, s ennek megfelelően a felfogatási pontjaik is különböznek. Szerencsés, ha a próbánál ceruzával megjelöljük azokat a pontokat, amiken keresztül a lámpát majd rögzíteni fogjuk a mennyezethez.
De nemcsak koncepcionálisan érnek össze ezek a munkák, hanem vizuálisan is remekül passzolnak egymáshoz. Plank élénk színű, meleg árnyalatú munkái Kaszás vibráló foltjaival és neonos vonalaival harmonikus egységet alkotnak. A Godot Labor másik termében Balogh Kristóf József és KristofLab munkái állnak párban. Mindkettejük munkásságában fontos szerepe van a hibának mint képrendező erőnek. Balogh figurális, realisztikus kompozícióiban hétköznapi jelenetek tűnnek fel. Azonban ezek a helyzetek új töltettel gazdagodnak az olykor bizarr, oda nem illő motívumok által. A Mexico city festményének hátterében például kígyóuborkaszeletek tűnnek fel, amelyek messziről nézve éjszakai fényeknek tűnhetnek, egy másik képén pedig kitakarja az alak fejét, így a kompozíció rontott fényképként hat. Míg Balogh Kristóf Józsefet elsősorban a kollektív emlékezet kérdései foglalkoztatják, addig KristofLab képein az urbánus közeg és az egyén kapcsolatának defektjei, hibái, túlkapásai vizualizálódnak. Üres épületei hasonlóan nyomasztó vagy sejtelmes hangulatot árasztanak, mint Balogh képei, bár színvilágukban igazán eltérőek ezek a munkák.