Úgy gondolom az ima soha nem késő. A jó imát a hit, remény és a szeretet vezérli..., mikor és ki tudhatja, hogy egy "ateista" életet élő ember utolsó, nem látható, tudható gondolatai mik... mely pillanatban "öleli" át Őt Isten világossága, "s meg- vakulnak hiú szemei, meghal ifjúsága"(múltja), s tán egy percnyi utolsó sóhaj-megdöbbenés-megbánás elég, mely után "Őt a fényest nagyszerűt mindörökre lássa". Más megközelítésből:... csattog a kalapács, fúródik a szeg, repül a dárda... már nem visszavonható... mégis, így hangzik az ima: "Atyám bocsáss meg nekik, mert nem tudják mit cselekszenek... " Szeretettel: E. K. név nélkül - 2014-01-07 14:31 De én nem tudhatom, hogy ki kárhozott el? Én mindenkiért imádkozom, rábízom a Jó Istenre az imá így jó? Betty - 2014-01-07 21:35 Ugyanakkor nem tudhatjuk, hogy aki meghalt, melyik állapotba került. Senkiről sem állíthatjuk biztosan, hogy elkárhozott. Ez Isten titka. Éppen ezért mindenkiért "érdemes" imádkozni. A halál pillanatában egy ateista is megtérhet, amit mi már nem láthatunk... Katalin - 2014-01-08 21:37 Bocsánat, de ezt olvasva muszáj megkérdeznem, hogy akit ateistaként ismerünk, az egészen biztosan a kárhozatra jut halála után?!
Búcsút nyerhet minden megkeresztelt, aki nincs kiközösítve az Egyházból, a megszentelő kegyelem állapotában van, legalább az előírt feltételek teljesítésének a végén, valamint alárendeli magát annak, akinek hatalmában áll megadni a búcsút. Ahhoz, hogy a hívő valóban elnyerje a búcsút, a búcsúszerzés szándékával, a megfelelő időben és a meghatározott módon kell elvégeznie a kiszabott feltételeket. A teljes búcsú elnyeréséhez a kijelölt jócselekedetek mellett a következő három feltételt kell még teljesíteni: szentgyónást és szentáldozást végezni és imádkozni a pápa szándékára. Ezen felül szükséges még, hogy az illető egyáltalán ne vonzódjék semmilyen bűnhöz, még bocsánatos bűnhöz sem. Ennek a három feltételnek a kijelölt cselekedet elvégzése előtt több nappal is meg lehet felelni, bár jobb, ha a szentáldozást és a pápa szándékára történő imát azon a napon végezzük, amikor a cselekedetet. A pápa szándékára való imádság egy Miatyánk és egy Üdvözlégy elimádkozását jelenti az ő szándékáért. Azonban minden hívőnek megvan a lehetősége, hogy más imádságot is mondjon saját buzgósága szerint.
Pekry Lőrincné (1662-1708) pedig külön meghagyta a végrendeletében, hogy ne költsenek sokat a temetésére, csak a koporsójára tegyenek két címert, "hogy lássák nem voltam pór". A tárgyi emlékeket tekintve a sárospataki plébániatemplom kriptáinak ásatásából hat selyemre festett halotti címer maradványa került elő az 1640-es, illetve az 1650-es évekből. A kolozsvári Farkas utcai ref. templom falain másodlagos helyzetben sorakozó nagyszámú különböző epitáfium között a 17. század második feléből kelteződnek a legkorábbi selyemre és papírra festett címerek (Apafi György 1666, Kun Ilona 1668, Istvándi Bálint 1670, Döbrői Gáspár 1678 és Polyik István 1689 stb. ). A temetési címerek, amelyek a 18. század közepe óta egyre inkább az olcsóbb nyomtatott szöveggel és papírra készültek, az egész század során megőrizték jelentőségüket. Az egy-egy temetésre készített halotti címerek mennyisége továbbra is nagyon különböző lehetett. A halott közelében, a koporsóján, a templom kitüntetettebb helyein (pl.
Ima a halottakért Minden hívek Teremtő és Megváltó Istene! Szolgáid és szolgálóid lelkének bocsásd meg minden vétkét, hogy a Te kegyelmedet, amelyet mindenkor óhajtottak, azt ájtatos könyörgéseink által megnyerhessék. Ki élsz és uralkodol mindörökkön örökké. Végtelen jóságú Isten, minden ember Atyja! Te szereted híveidet, és akarod, hogy mi is szeressük egymást. A tisztítóhelyen levő lelkek, a mi keresztény társaink, a mi rokonaink, a Te fiaid és leányaid. Érettük esedezünk: hallgasd meg keserves sóhajtásaikat, enyhítsd fájdalmaikat, kínjaikat, és vigasztald őket. Ó kegyes Jézus, mindnyájunk megváltója! Szent vére és halálod áldozata legyen szenvedő testvéreinknek enyhülésére, hogy megváltásod gyümölcsét szent színed látásában teljesen élvezhessék. Ámen A búcsúk Egy rövid áttekintést olvashatnak az alábbiakban a Katolikus Egyház tanításáról a búcsúkat illetően. Segítséget szeretnénk nyújtani az Egyház ezen kincstárának használatához, amely megtisztítja szívünket a bűnös hajlamoktól és Isten akarata felé vezet bennünket a legkülönbözőbb élethelyzetekben.
Egyes forradalmárok Stanculescu volt tábornok szabadon bocsátását követelték, mások Iliescut "a hatalom átvételére" szólították fel, és mutatták meg politikai ellenfeleinek, hogy "minden forradalmárt összefoghat" és "megszabadulhat a nyalástól". Eközben felhagytak Iliescu cselekvésre késztetésével, és vitatkozni kezdtek egymással, sértegették egymást, és a televízió termeiben lökdösték magukat, mögöttük a sajtó megérdemli a forradalmat és a "megvásárolt" vagy nem tanúsítványokon. Ugyanakkor a vita egyik oka nyilvánvalóan Ion Iliescu becsülete és az volt, hogy mennyire jó vagy rossz a '89 -es forradalom. "Ha Iliescu gyilkos, akkor mindannyian bűnözők vagyunk! " - kiáltotta egy volt forradalmár. Ismételt kiáltások és szemrehányások után a forradalmárok és Iliescu egy tanácsterembe vonultak vissza egy pohár gyümölcslé és egy falat sütiért. Tisztelettel kezet fogtak, emlékeztek rájuk Kommunisták megtanítottak írni és mászni, megveregették egymás vállát és hazamentek. Imák a 2018-as karácsonyi nagyböjtre Ferenc pápa, imák George Floydért és mindazokért, akik emiatt életüket vesztették Az egészségért való felelősség már nem az embert terheli, hanem az iparágakat, amelyek helyett döntenek Kétmillió eurós projekt, európai pénz, a Jiu-völgyi munkanélküliek számára Táplálkozás sportolók számára Multipower sportkiegészítők
Elhunyt 1768. esztendő január havának 10. Napján". A magyar nemesi családok tagjainál a címerfeliratok nyelve a 18. században, 6 debreceni címer között latin nyelvű, a kolozsvári címerek között csak kb. 10% magyar nyelvű, a 19. századiak viszont mind magyarul íródtak, és nagyrészt nyomtatottak. A nőknél gyakran kettős (házassági) címert használtak, azaz viselték férjük jelvényét is (fordítva nem fordult elő). Némileg szokatlan, hogy a 19. században az asszonyok halotti címerén csak kevés utalás van a férjükre. Az arisztokraták címerén általában sisakdíszt nem, hanem csak rangkoronát, illetve rangjelvényt (pl. hercegi palástot) találunk. A nemesi rangúak címere viszont szinte mindig sisakdísszel ékes. Irodalom [ szerkesztés] BAJÁK LÁSZLÓ: CÍMEREK A GYÁSZSZERTARTÁSOKON, HALOTTI CÍMEREK A 19. SZÁZADBÓL. A Herman Ottó Múzeum Évkönyve 35-36. 1997. 163-191. [1]
Adj nekik örök életet a királyságodban. Ámen. Ez egy ima a rövid halottakért, de nagyon szép! Az imádkozás az elhunytért az egyik legrégebbi hagyomány, amelyet a keresztény egyház körülvett a világ tanté vált, hogy azt hiszik, hogy az elhunyt olyan helyen van, ahol megtisztulnak, hogy bejussanak a mennyek birodalma. Ez egy olyan pihenőhely, amelyet Isten különösen számukra teremtett, ez megmutatja az Úr végtelen szeretetét az emberiség iránt. Találkozz családként Az a szokás, hogy egy elhunyt családtagért imádkozunk, vagy a misét kérjük, ahol különleges imákat és imákat tehetünk barátokkal és más családtagokkal együtt. Ez egyben vigaszként is szolgál, jeleként annak, hogy nem felejtettük el a családunkat, és hogy újra találkozunk együtt. Az imák jól fogják-e végezni az elhunytot? Persze, igen. A halottakért folytatott ima célja az. Kérjen segítséget, segítséget, védelmet és boldogság annak a személynek, aki már nincs közöttünk. Csak jó lesz. Ha hittel és nagy szeretettel imádkozik, ez sok pozitív dolgot hoz, mind az elhunyt, mind az ön számára.
(neveket sorolhat), Menjetek a vil�goss�g szf�r�iba b�k�vel, �s legyen minden - megbocs�t� szeretete Minden gyermeke k�z�tt! Legyen vil�goss�g �s szeretet nektek, l�tezők! �s val�suljon meg Isten akarat�b�l minden, Ami�rt im�dkoztunk titokzatosan A Vil�gegyetem �r�kk�val� �N VAGYOK jog�n! "Bizony mondom: t�k�letes a sz�vek harm�ni�ja, amelyek az �rnak szenteltettek…"
AZ IDE�LIS IMA Nem t�nd�klő f�nyt k�rek tőled, �, Istenem, hanem azt, hogy szemeim l�ssanak. Nem �des hang� dallamos �neket, hanem, hogy meghallhassam az �letben a mel�di�t. Nem kell a hatalmas erő, de kell az �rtelem, hogy a hatalmat j�ra ford�tsam. nagy szeretet, de kell a sz�v puhas�ga, hogy a kem�ny tekintetet megl�gy�tsa �s �tmeleg�tse. Nem kell az �nfeledt �r�m, de kell az a kis szikra, amely mindent fellobbant maga k�r�l, hogy �tadhassam m�soknak j�kedvem �s b�tors�gom. Nem k�rek �n m�s aj�nd�kot t�led, � �des Istenem, csak elm�m vil�goss�g�t, hogy meg�rtsem, mit tegyek ezekkel a gazdag aj�nd�kokkal, amelyekkel te elhalmozt�l. Adj nekem erőt, hogy legyőzzem a f�lelmet, �s minden szent �r�m�t megismerjek. K�ld bar�tokat, hogy megoszthassam vel�k az igazs�got, szeretni a tisztas�got, meglelni a j�cselekedetet. Minden erőmb�l szolg�lni. Olyanokat, mint �n a harm�ni�hoz elvezetni, �s vel�k egy�tt haladni a szabads�g fel�. Legyen �gy most! IMA AZ �TMENETI VIL�GOKBAN TART�ZKOD� V�R- �S SZELLEMI ROKONAINK�RT (a halottak�rt) Uram!
A Wikikönyvekből, a szabad elektronikus könyvtárból. Köblös Zoltán (Kolozsvár, 1882. [1] június 30. ; ker. júl. 8. [1] –1914. 2. 19. ) bibliográfus, a kolozsvári Egyetemi Könyvtár tisztviselõje, a Kolozsváron 1903-1913 között kiadott Genealogiai Füzetek egyik szerkesztője. [2] Itt közölte a saját családfáját is. Apja Köblös Gábor, anyja Péter Ilona. [2] Tanulmányait a kolozsvári református kollégiumban kezdte. [3] A kolozsvári egyetemi könyvtárban a régi magyar könyvtári osztályt és az ősnyomtatványokat rendezte. Kiadta az Erdélyi Múzeum Könyvtára halotti beszédeinek katalógusát. Ő és Valentiny Antal könyvtártisztek elhatározták az Erdélyi Múzeum-Egyesület összes kiadványai név- és tárgymutatójának elkészítését. Munkájukhoz azonban a könyvtár költözése miatt csak 1912-ben kezdhettek hozzá. A feldolgozás sajnos csakhamar megakadt. Köblös Zoltán 1914. február 19-én meghalt, Valentiny Antal (1883-1948) pedig ugyanazon év augusztus 1-én bevonult kaltonának. 3. A hagyatékét Sándor Imre rendezte.