De nem egyértelmű magának a társadalomnak, az országnak a működése sem. Katonák, szolgálólányok és gazdagok háromszögébe zár minket minden esemény, néhány kivételtől eltekintve nem látjuk, hogy kik és mit dolgoznak a mindennapokban, hol van az a sok ember, aki nem tartozik egyik csoportba sem, és főleg mivel töltik az idejüket. Annak ellenére pedig, hogy tízrészes a sorozat, vannak unalmas pillanatai. A film nincs feszesre vágva, sok a feleslegesnek tűnő esemény, és a távolba merengés, ami nem feltétlenül gond, mert segít jobban átélni Offred mindennapjait, de a legtöbbször hasznosabban is kitölthették volna az időt. A szolgálólány meséje ezektől függetlenül viszont izgalmas és letaglózó sorozat lett. Megtekintését ajánlom mindenkinek, akit érdekel a társadalomtudomány, a szociológia, vagy csak úgy általában minden olyan film, amiben valami alternatív, elképzelhetetlennek tűnő, de nagyon is közeli jövőt, vagy jelent mutatnak be. Az első évad feldolgozza az eredeti történetet az elejétől a végéig, a második pedig már egy teljesen új eseménysorozatot mutat majd be.
Lényegében rabszolgák, akiket újra és újra megerőszakolnak, majd a szülés után elveszik a gyereküket. A történet főhőse, Offred (korábbi nevén June) is egy ilyen szolgálólány. A másik elbeszélőnk sokkal fiatalabb, ő már Gileádban nőtt fel. Annyira belenőtt ebbe a rendszerbe, hogy elképzelni sem tudja, milyen lehet másképp élni. Ő már a babaházában is Feleségekkel, Mártákkal és megvetendő, "ribanc" szolgálólányokkal játszott, neki nem kérdés, hogy a nőknek kisebb az agyuk, mint a férfiaknak, ezért nem foglalkozhatnak fontos feladatokkal. Bár az igazságérzete és a benne feltörő elemi undor más mond (főleg, ha már a saját bőrére megy a vásár), egyszerűen nincs elég tudása ahhoz, hogy megkérdőjelezzen bizonyos dolgokat. Minél kevesebb iskolázott ember lakja, annál biztosabb lábakon áll egy diktatúra – ezt a régi igazságot látjuk az alakjában. A harmadik mesélő szintén nagyon fiatal, de ő csak másodkézből, Kanadában felnőve értesült Gileádról. Az iskolában tanul a szomszédos ország mindennapjairól, látja a Kanadában nyüzsgő gileádi misszionáriusokat, a Gyöngyleányokat, de mindez olyan idegen számára, mintha nem pár száz kilométerre, hanem inkább pár száz évre lenne tőle.
Forrás: HBO Miközben azonban a főhősnő tipródva várakozik, a néző nem marad borzalmas látnivaló nélkül. June központi szerepét ebben az epizódban Emily, az első évad leszbikus összeesküvője veszi át, akit büntetésből a Kolóniákra, erre a modern koncentrációs táborba küldtek, ahol rabtársaival együtt mérges gázokat belélegezve kell a földet túrnia, hogy így tisztítsák meg a vélhetően sugárfertőzött területet. És ezen a ponton ismét tetten érhető A szolgálólány meséjé nek radikalizálódása még az első évadhoz képest is, hiszen azt láthatjuk, hogy Emily – társaival mély egyetértésben – öncélú, értelmetlen bosszút áll egy szintén a Kolóniákra vezényelt feleségen. A hatalom által cinkostárssá tett szolgálólányok ugyan már az első szezonban is követtek el túlkapásokat, de akkor azokat még meg lehetett magyarázni valamiféle bizarr feszültséglevezetéssel, illetve a rendszer nyomásával. Itt azonban már csak fásult, a sorsukba beletörődő embereket látunk, akik l'art pour l'art kegyetlenkednek. Éles ellentétben az eddig leírtakkal a sorozatból továbbra sem hiányoznak a költői, szimbolikus megoldások sem.
Becsült olvasási idő: 4 p Minden, amit A szolgálólány meséje 3. évadáról tudni érdemes Egyből Három Asötétzöld falfesték szolgálólány meséje 3. évad A szolgálólány meséje 3. évad 11. rész. The Handmaid's Tale 2017 (szinkronizált) Megtekintvácon hallottam ve 11810 alkalommal. Cimkék: DRÁMA; MISZTIKUS;balatongyörök programok 2019 Síróasztal debrecen CI FI; Megtekintés. A szolgálólány meséje 3. évad 12. The Handmaid's Tale 2017 (szinkronizált) Megtekintve 12113 alkalommal. Cimkék: DRÁMA; KRITIKA: A szolgáldafnee keen ólány meséje, 1. rész · Kritikánk spoilermentes.
A röhej persze az, hogy, mint írtam, az alapanyag régi, így nyilván nem fair az Atwood-könyvből (is) sokat merítő YA-hullám képviselőivel kapcsolatos párhuzamokat felhánytorgatni, de gondoltam jobb, ha képben van az, aki még nem kezdte el a sorozatot. Ráadásul a sorozat egyáltalán nem csak ennyiből áll. Oké, ennyi felvezetés után fura, hogy ezt írom, de a The Handmaid's Tale-ből nem szabad elvenni a fő motívumot, azt, ami különösen kegyetlenné teszi ezt a világot, ami az alfája és az omegája az Elisabeth Moss által zseniálisan jól alakított főhősnek, azt, hogy a szolgálólányokat tényleg csak gyereknemzésre tartják és ünnepélyes keretek között erőszakolják meg őket. Offred esetében eleinte furcsa volt, hogy viszonylag passzívnak tűnt (oké, nyilván), főleg, hogy ez éles ellentétben állt a visszaemlékezésekkel, de végülis csak egy folyamat kezdetén vagyunk és az évad során szerencsére maga a karakter tisztességes utat járt be. Sokáig úgy éreztem egyébként, hogy túlságosan a sztorira és a világra koncentrálnak, és a szereplők elsikkadnak, de a szezon második felében (például a flashback-eknek is köszönhetően) a mellékszereplők is kaptak rétegeket.
Az, hogy minden valósággá váljon, ami A szolgálólány meséjében is van, még el is képzelhető. Gondoljunk arra, hogy az elmúlt 100 évben mennyit változott a világ, hogyan alakult át a társadalom. Amerikában a feketék még a huszadik században is csak alárendeltek voltak, Európában a második világháború alatt zsidók millióit végezték ki a legkegyetlenebb módszerekkel, az 50-es évek Magyarországán pedig pontosan olyan államközpontúság és besúgóhálózat működött, mint a sorozatban is van. És mindegyikhez mindenki vígan asszisztált - vagy legalábbis tette a dolgát. Mi garantálja azt tehát, hogy nem jön egy újabb, akár még ezeknél is vészesebb korszak? A történet mély gondolatokat képes elindítani az emberben, amiért fontos és kihagyhatatlan darabja napjaink tévés sorozatainak, azonban nem hibátlan. Sok dolog felett elsiklik a történetmesélés, hiába kapunk visszaemlékezéseket és magyarázatokat a dolgokra, a legfontosabb kérdésekre nem ad egyértelmű választ. Engem például nagyon foglalkoztat az, hogy a meddőség magyarázatára miért nem hangzik el semmi konkrét dolog soha, és még ha az új államrend a hitre is épül, ami valószínűleg tilt olyan dolgokat, mint a mesterséges megtermékenyítés, a túlélés érdekében miért nem vetik be az orvostudományt mégis, miért nincs fejlettebb megoldás a gyerekcsinálásra annál, hogy ágyasokat vezényelnek ki gazdag emberekhez.
Létezik belőle 2 és 3 pólusú változat is, az előbbi... 4 hours ago Kulfoldi ceg vagyunk es araink nem tartalmazzak a registracios adot. Renault talisman energy 1. 6 dci 130, zen. Elado Renault Talisman... A felhasználói kézikönyvet azért hozták létre, hogy ön minden élethelyzetben biztonságosan élvezhesse citroën járművét. Autóalkatrészek széles választéka olyan márkák számára,... 5 hours ago Időpont foglalási rendszerünk a szabad szervizidőpontokhoz. Porsche győr telephely, ihr spezialist für volkswagen, volkswagen nutzfahrzeuge, audi, seat, skoda, weltauto, autohaus, auto,... 3 min read
Nem sok könyv megjelenését övezi manapság akkora várakozás, mint Margaret Atwood Testamentumok című regényéét. Szeptemberi megjelenését követően alig egy hét alatt több mint százezer példányt adtak el belőle az Egyesült Királyságban, Amerikában jelenleg körülbelül félmilliónál jár az eladott példányok száma. A könyv bemutatója akkora esemény volt, hogy egy show-műsort is szerveztek köré, amit 1300 moziban élőben lehetett nézni szerte a világon. A Testamentumokért a 80 éves Margaret Atwood megkapta élete második Booker-díját, az angol királynő pedig brit becsületrenddel tüntette ki. (Magyarul november közepén jelent meg Csonka Ágnes fordításában. ) Az óriási várakozás tulajdonképpen érthető: A szolgálólány meséjének folytatására nem kevesebb mint 34 évet kellett várni. Ez a hosszú idő önmagában is bőven elég lett volna a várakozás felkorbácsolásához egy olyan könyv esetében, ami cliffhangerrel ér véget, hiszen a végén a főszereplő – nem éppen önszántából – beszáll egy nagy fekete furgonba, amiről nem tudjuk, hogy hova viszi.
Főleg, hogy mostantól kezdve a The Handmaid's Tale túllép a könyvön, és tippre megnyílik a világ is. Persze a kérdés, hogy merre tovább, de nem nagyon akarok gondolkozni azon, hogy mi érdekelne jobban, hiszen egy esetleges Welcome to the resistance -húzás biztosan izgalmasabbá tenné a sorozatot, azonban valahogy nem hiányzik még ez a klisé, sokkal jobban érdekel Offred June küzdelme sajátmagáért, illetve a lányáért.